وبلاگ شخصی حسین ازلگینی

چُوخ سوز اورک واردی، ولیکن دی یمّیرم (آذری)

وبلاگ شخصی حسین ازلگینی

چُوخ سوز اورک واردی، ولیکن دی یمّیرم (آذری)

 

   
نسازد لن ترانی چون کلیم از طور نومیدم   نمک پرورده عشقم، زبان نــــاز می‌دانم
    صائب تبریزی
تجلی سنگ را نومید نگذاشت   نترس از دورباش لن ترانی
    صائب تبریزی
منع در سعی طلب ترغیب سالک می‌شود   لن‌ترانی‌ داشت درس همت موسای من
    بیدل دهلوی
زپرده شعله دیدار کار خود می کرد   جواب موسی ما گرچه لن ترانی بود
    صائب تبریزی
یــار گو بالغدو و الآصــــــال   یــــار جـــو بالعشی والابکار
صد رهت لن ترانی ار گویند   بــــاز می‌دار دیده بر دیــدار
    هاتف اصفهانی

عبارت  شریف «لن ترانی» در آیه 143سوره اعراف است.

هنگامی که حضرت موسی علیه السلام  (به واسطه اصرار قومش) درخواست دیدار با خدا را مطرح کرد،خداوند متعال فرمود:«لن ترانی؛هرگز مرا نخواهی دید»...

نظرات  (۱)

۱۲ تیر ۹۵ ، ۱۵:۱۳ میثم حبیبی
سلام
من کار دیگه ای داشتم شعر های لن ترانی دیدم جو گیر شدم.
گفتم منم از حفظیاتم نمکی برای شعر شمابریزم.
حجة الاسلام امجد میگویند:در مجلس عقدی در حضور مقام ولای ولاء[آقای خامنه ای]به ایشان عرض کردم :"دبستانی[شعر] بخوانم ،یا دبیرستانی،یا دانشگاهی،یا فوق دانشگاهی؟"فرمودند:"بخوانید "گفتم:

شاعری در مرحله دبستانی گفته است:
چورسی به طور سینا اَرِنِی مگو تو بگذر
که نیرزد این تمنی به جواب لَن تَرانی

شاعری در مرحله دبیرستانی سروده است:
چورسی به طور سینا اَرِنِی بگو تو مگذر
چه خوش است از او جوابی چه تری چه لَن تَرانی

ودیگری در مقامی بالاتر سروده است :
اَرِنِی کسی بگوید که تورا ندیده باشد
تو که بامنی همیشه چه جواب لَن تَرانی؟!

اما به مرحوم علامه طباطبائی منسوب است... که [بادلی شکسته] فرموده اند :
سحر آمدم به کویت که ببینمت نهانی
اَرِنِی نگفته گفتی دوهزار لَن تَرانی

و"آقا" خیلی خوششان آمد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی